خانه » مقالات حقوقی » تمدید شرکت سهامی خاص

تمدید شرکت سهامی خاص

نحوه تمدید شرکت سهامی خاص

در شرکت سهامی خاص لازم است که اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت و همچنین بازرسین یا به صورت سالانه تغییر یافته و یا طول مدت فعالیتشان تمدید شود.
طبق قانون، بازرسین این نوع از شرکت‌ها هر ساله و اعضای هیئت مدیران هر دو سال یکبار، لازم است که وضعیت ادامه فعالیت در سمت فعلی و یا قطع ارتباط شغلی خود با شرکت را مشخص نمایند و برای آنان جانشینان مناسبی انتخاب گردد.
در صورت ادامه فعالیت این افراد در شرکت یادشده، باید دوره فعالیت آن‌ها تمدید شود که به این عمل تمدید مدت اعتبار شرکت سهامی خاص یا در اصطلاح تمدید روزنامه رسمی شرکت نیز می‌گویند.
تمدید شرکت سهامی خاص به این معناست که اعضای هیئت مدیره و همچنین بازرسین آن شرکت نسبت به مشخص کردن نحوه ادامه کار خود به عنوان مدیر یا بازرس در شرکت اقدام می‌کنند؛ به بیانی دیگر دوره فعالیت خود را تمدید نمایند. نکته‌ای که بایستی بدان توجه کرد این است که تمدید شرکت سهامی خاص اجباری نیست. مدیران و بازرسین می‌توانند پس از پایان و خاتمه دوران فعالیت سالانه خود، نسبت به کار کردن در جای دیگری اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای تمدید شرکت سهامی خاص

برای تغییر مدت اعتبار شرکت باید با این مدارک اقدام کنید:

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملّی تمام اعضای هیئت مدیره و بازرسین جدید
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره و بازرسین جدید
  • کارت پایان خدمت و ارائه مدارکی دال بر نداشتن هر گونه سو پیشینه از سوی مدیران و بازرسین جدید ذکرشده ارائه گردد.
  • فهرست آخرین سهام‌داران شرکت
  • روزنامه تأسیس و یا ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص
  • ارائه نسخه کاملی از متن صورت جلسات امضاشده در مجمع عمومی سالانه
  • لازم است نام تمامی اعضایی که در جلسه حضور داشته و نسبت به امضا و تایید صورت جلسه اقدام نموده اند، ذکر شود.
  • فهرست آخرین سهام‌داران شرکت
  • روزنامه تأسیس و یا ثبت تغییرات شرکت

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است