خانه » مقالات حقوقی » الزام به تنظیم سند رسمی ملک

الزام به تنظیم سند رسمی ملک

برای ملزم نمودن فروشنده ملک به تنظیم سند رسمی، خریدار باید دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی را به درستی تنظیم نماید و در دادگاه خواسته خود را مطرح نماید. در صورتی که خریدار بخواهد، شخصا پرونده را پیگیری کند، پس از تنظیم نمودن متن دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی باید با در دست داشتن مدارک لازم مانند کارت ملی، کارت عابر بانک برای پرداخت نمودن هزینه دادرسی، اصول مستندات خود و دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند تا دادخواست وی ثبت و به دادگاه صالح ارجاع داده شود.

الزام به تنظیم سند رسمی

نمونه دادخواست

با سلام و تقدیم احترام به استحضار می‌رساند، اینجانب ……….. خواهان فوق در مورخه ………… و به موجب مبایعه نامه شماره ……….. مبادرت به خرید یک واحد آپارتمان به پلاک ثبتی ……….. واقع در بخش ………. تهران را با الحاقات و توابع آن به مبلغ ………… ریال از خوانده آقای ………. خریداری نموده ام و تمام ثمن معامله را نیز پرداخت کرده ام و قرار بر این بود که خوانده در مورخه ……….. با حضور در دفتر اسناد رسمی شماره ……….. تهران ملک موصوف را به طور رسمی به اینجانب منتقل نماید.

ولیکن خوانده در تاریخ فوق در دفتر اسناد رسمی مذکور حاضر نشده و از انتقال سند رسمی ملک فوق به نام اینجانب خودداری نموده است که گواهی عدم حضور خوانده، صادره از دفتر اسناد رسمی مذکور به پیوست می باشد، علیهذا تقاضای الزام خوانده به حضور در دفتر اسناد رسمی و انتقال سند رسمی شش دانگ یک واحد آپارتمان به پلاک ثبتی …….. با الحاقات و توابع آن واقع در بخش ………. تهران به انضمام خسارت دادرسی را دارم.

با تشکر

 

 

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است