خانه » مقالات حقوقی » تاسیس شرکت فنی مهندسی

تاسیس شرکت فنی مهندسی

 تاسیس شرکت فنی مهندسی

1) به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که نام های گفته شده در بالا را باید به نحوی در کنار نام اصلی خود به کار ببرید که با نحوه فعالیت شما مرتبط باشد، لازم به ذکر است که در صورت استفاده از نام ها فوق ( کلمات مهندسی در نام شرکت ) برای ثبت شرکت باید مدرک تحصیلی مرتبطی هم داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد دارید شرکت مهندسی آی تی و فناوری اطلاعات ثبت کنید، باید مدرک تحصیلی کامپیوتر یا آی تی داشته باشید، توجه به این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

2) نکته دیگری که لازم می دانیم در رابطه با ثبت شرکت مهندسی به آن اشاره کنیم، این است که شرکت ها باید در ابتدا موضوع فعالیت خود را به طور صحیح و کامل مشخص کند، موضوع فعالیت در شرکت های مهندسی معمولا به صورت اجرایی، فنی، مشاوره ای و مهندسی می باشد و زمینه فعالیت آن هم می تواند، طراحی، اجرا، ساخت، نظارت و مشاوره باشد.

لازم به ذکر است که تعیین نکردن این موارد در ادامه می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کرده و روند ثبت را کمی طولانی کند، پس پیشنهاد می دهیم که برای این کار حتما باید از یک مشاوره متخصص مشورت بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

شرایط مهم تاسیس دفتر فنی

بعد از آن که اطلاعاتی در رابطه با موضوع شرکت مهندسی و مطالب مرتبط با آن بیان کردیم، لازم می دانیم که در این قسمت اطلاعاتی هم در رابطه با شرایط ثبت شرکت مهندسی عمران ارائه دهیم.

اما قبل از آن باید بگوییم که شرایط ثبت هر شرکتی متناسب با نوع آن متفاوت است و برای شرکت های مهندسی شاهد این هستیم که معمولا به صورت شرکت سهامی خاص یا شرکت مسئولیت محدود ثبت می شوند که در ادامه شرایط هر یک را به طور کامل بیان خواهیم کرد.

شرایط تاسیس شرکت مهندسی عمران

متقاضیان عزیز برای ثبت شرکت سهامی خاص باید موارد زیر را در نظر داشته باشید، این موارد عباتند از:

  • 5 نفر را به عنوان اعضاء اصلی معرفی کنید که 3 نفر هیئت مدیره و 2 نفر بازرس هستند.
  • حداقل 100 هزار تومان سرمایه در اختیار داشته باشید.
  • حداقل %35 از سرمایه اولیه را در حساب شرکت خود قرار دهید.

شرایط ثبت شرکت مهندسی مسئولیت محدود

در این حالت شما برای ثبت شرکت مسئولیت محدودمهندسی باید؛

  • حداقل دو نفر را به عنوان اعضاء اصلی یا شریک معرفی کنید (یکی از این دو نفر خودتان هستید)
  • سرمایه اولیه شما در کمترین حالت 1000000ريال باشد که از آن به عنوان سهم الشرکه یاد می شود.
  • مبلغ سهم الشرکه را در حساب بانکی به نام شرکت قرار داده باشید.

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است