خانه » مقالات حقوقی » ثبت برند

ثبت برند

برند چیست؟ برند نشانی است که قادر است کالا های تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط شخص حقیقی یا حقوقی را از کالاها و یا خدمات سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی متمایز نماید.

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعامل فکری هر دقیقه به تعداد افرادی که تمایل به ارائه محصولات جدید و یا خدمات منحصر به فرد خود دارند افزوده می شود.

این افراد سعی می کنند تا مخاطبان و مشتریان خود را از هر طریق جذب کنند و آنچه مسلم است این است که اولین شرط برای ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان داشتن یک نام و یا برند خاص و منحصر به فرد است. این برند به نوعی معرف اصلی افراد و کمپانی هاست.

نام تجاری یا همان برند برای تمایز افراد، محصولات و خدماتشان از یکدیگر به کار می رود و به عبارتی دیگر تضمین کننده این است که رقبا با ارائه خدمات مشابه نمی توانند از سال ها زحمت و تلاش آن ها سوء استفاده کنند و چنانچه مرتکب چنین عملی شوند مالک نام و برند می تواند با تکیه بر گواهی ثبت برند اقدام به شکایت در مراجع صالح نماید.

ثبت برند پروسه ای زمان بری می باشد که با استناد به قانون امکان پذیر می باشد. درصورتی که تمایل به ثبت برند دارید ابتدا می بایست ثبت نام سامانه جهت اخذ کلمه و رمز عبور سامانه مالکیت معنوی انجام شود.

چگونه برند ثبت کنیم؟

بعد از این مهم می بایست اظهارنامه ای را ثبت و ضمائم آن را بارگذاری کرد و جهت بررسی٬ آن را برای اداره مالکیت معنوی ارسال نمود تا کارشناسان آن اداره محترم نظر خود را در مورد اظهارنامه شما بیان کنند.

توجه داشته باشیم که موسسه ثبتی ذهن ناب با تجربه ای که دارد قابلیت استعلام برند مد نظر شما را قبل از ارسال اظهارنامه را دارد. پس پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه تصمیم گیری با مشاوران ما صحبت کنید تا در زمان و هزینه شما صرفه جویی شود.

طریقه صحیح استعلام برند قبل از ثبت

قبل از اینکه شما اقدام به ثبت برند کنید؛ باید نخست به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور به آدرس http://rrk.ir مراجعه نمائید. برای استعلام برند٬ این سامانه از معتبرترین روش ها برای استعلام برند به شمار می رود.

در این شیوه جهت استعلام برند مد نظر، نخست وارد سامانه مذکور شده و سپس باید به قسمت آگهی های قانونی مراجعه نمائید و با انتخاب برند به عنوان آگهی، قید نام و تکمیل کردن دیگر اطلاعات درخواست شده بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

شما با استعلام برند قبل از ثبت می توانید از کلیه برندهای ثبت شده در ۴۵ طبقه اطلاع پیدا کنید. گاهی اوقات امکان دارد یک برند را مختص کالا یا خدمتی ویژه بدانیم و قصد داشته باشیم که از همان نام در کالا یا سایر خدمات استفاده نمائیم.

بنابراین با استعلام برند پیش از ثبت، از ثبت آن در طبقات دیگر هم اطلاع پیدا می کنیم و دیگر نیازی نیست که جهت آن اظهارنامه ای دیگر تنظیم نمود.

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است